شهدای خمام

شهدای خمام

شهدا مثل آیه‌های قرآن مقدسند امام خامنه‌ای

تقدس آیه‌های قرآن به این است که حکایت از حق دارند و شهدا نیز ...
شهید 1 7 2
با سخنرانی امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی ؛

دومین یادواره سرداران، فرماندهان و ۱۶۵ شهید والامقام بخش خمام برگزار شد


منطق شهید سوختن و روشن کردن جامعه است.


امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی ساعاتی پیش در مراسم یادواره سرداران و ۱۶۵ شهید والامقام بخش خمام در مسجد آستان مقدس امامزاده حسن (ع) از سلحشوران گیلانی به نمایندگی از ملت ایران قدردانی کرد که در این هنگام شب در مراسم مذکور حضور یافتند و یاد شهدا را نیز گرامی‌ نگه داشت. وی با تسلیت ایام فاطمیه (س) و بزرگداشت روز شهدا بر شهدای هشت سال دفاع مقدس و ۱۶۵ شهید پر اقتدار خمام درود فرستاد و ادامه داد : در پایان جنگ نسبت به جمعیت خمام از ۱۸۰ نفر یک نفر شهید داده شد که در کشور از هر ۱۲۰ نفر یک شهید داده‌اند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود : رهبر معظم انقلاب یکی از سیاست‌های کلی را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نامیدند و برگزاری یادواره شهدا یکی از عوامل ترویج این فرهنگ است. وی با بیان اینکه هر شهید ۷۰ نفر از اهل بیت خود را شفاعت می‌کند، تصریح کرد : این یادواره‌ها برای این است که ما به شهدا نیاز داریم تا آنها به ما توجه کنند نه اینکه شهدا به این یادواره‌ها نیاز داشته باشند. اسماعیلی نقش هر شهید را با نقش هیچ موجود زنده‌ای قابل مقایسه ندانست و گفت : هر کس در عالم امکان هنر خود را بروز می‌دهد، اما شهید همه وجودش را بروز داد و از تمام هستی خود گذشت و شهید را نمی‌توان با هیچ هنری در دنیا مقایسه کرد.



* منطق شهید سوختن و روشن کردن جامعه است

وی منطق شهید را سوختن و روشن کردن برای احیای جامعه خواند و خاطرنشان کرد : شهید برای احیای دین و جامعه به شهادت می‌رسد و در راه خدا شهید می‌شود و تفاوت دارد با کسی که در راه شیطان کشته می‌شود. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران راه شهدا را راه خون و رمز پیروزی آنها را رمز خون دانست و گفت: این مسئله را در تاسوعا و عاشورا آموختیم که زرق و برق دشمن هیچ اثری ندارد.

وی با بیان اینکه شهید با بصیرتی خط‌شکن می‌جنگد، تصریح کرد : در دفاع مقدس شهدا نشان دادند که زرق و برق دشمن اثر ندارد و در انقلاب نیز اثبات کردند که چگونه مشت خالی می‌تواند در مقابل گلوله بایستد و حق خود را به اثبات برساند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه کشور ما تاوان زیادی برای موقعیت امروز خود داده است، یادآور شد: جوانانی که حتی امام (ره) را ندیدند امروز در کاروان شهدا حضور دارند و پیامبر (ص) فرمود کسی که طلب شهادت کند و نیت شهادت داشته باشد حتی اگر در بستر بیماری بمیرد شهید است. وی افزود : از منظر رهبر عزیز ما، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و برگزاری این یادواره‌ها نیز کمتر از شهادت نیست.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران به تعدادی از میراث هشت سال دفاع مقدس و شهدا اشاره کرد و متذکر شد: اعتماد به‌نفس و خودباوری از میراث دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه در بحث هسته‌ای و نانوتکنولوژی برخی کشورها از ما عقب هستند، خاطرنشان کرد : همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند در مذاکرات هسته‌ای سیاست‌های امروز گروه ۱+۵ با فردای آنها یکی نیست و نتانیاهو و آمریکا عروسک خیمه‌شب بازی کشورهای دیگر هستند و تماماً زورگویی‌ دارند اما این زورگویی‌ها در کشور ما اثر ندارد.



* ایران خار چشم کشورهای سلطه‌گر است

اسماعیلی با اشاره به اینکه سینه ما جلوی این زورگویی‌ها سپر است، گفت : اکنون جمهوری اسلامی ایران خار چشم کشورهای سلطه‌گر است. وی افزود : امروز دانشمندان جوان ما طرح‌های خود را به منصه ظهور رساندند و «ما می‌توانیم» را عملی کردند و ابهام را برای دشمن زیاد می‌کنیم و اینها دعای رهبر و خواست خدای ماست و باید صبر کرد همان گونه که شهدا صبر کردند.

این مسئول تفکر بسیجی در تمام عرصه‌ها را میراث دیگر انقلاب عنوان کرد و یادآور شد : همه مردم خود را در انقلاب سهیم می‌دانند همان گونه که در فتنه ۸۸ مقابله کردند، مسئولان نیز در حال برطرف کردن مشکلات هستند. وی خلق زیبایی‌ها در هشت سال دفاع مقدس و مشارکت و حضور فعالانه بانوان غیور جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف را از دیگر میراث‌های انقلاب دانست و یادآور شد: شناخت دوست از دشمن و ریزش‌ها و رویش‌هایی که مشخص شدند از دیگر میراث انقلاب است.

اسماعیلی ایران بدون روحانیت را جامعه‌ای رو به قهقرا دانست و تصریح کرد : روحانیت و جمهوری اسلامی ایران از زمانی که امام راحل فرمود سربازان ما در گهواره‌ها هستند به این می‌رسیم که سرمایه‌های واقعی ما نفت و گاز و معادن زیرزمینی نیستند بلکه شهدا و جوانان ما سرمایه اصلی کشور هستند. وی تصریح کرد : در دفاع مقدس سرمایه داشتیم اما حتی سیم خاردار به ما نفروختند و ما با کمک سرمایه‌های روی زمین که جوانان ما هستند در مقابل آنها ایستادیم و پیروز شدیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الأنبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران به موقعیت امروز منطقه اشاره کرد و گفت : شیطان بزرگ شیطنتش زیادتر شده ‌و اکنون یک حیوان درنده و ددمنش به نام داعش را ایجاد کرده که از خانواده‌های شمرها و خولی‌ها و حرمله‌های امروز جامعه ما هستند. وی تمدید تحریم را زورگویی شیطان بزرگ آمریکا دانست و متذکر شد : اگر هزار سال ایران را تحریم کنند روزی بساط زور آن برچیده می‌شود و باید بدانند که آزموده را آزمودن خطاست. اسماعیلی تصریح کرد : امروز نیروی زمینی و قهرمان ارتش و انتظامی در مرزهای ایران، سپاه، نیروی دریایی و هوایی ایران آمادگی دارند که اگر داعش قصدی داشته باشد مادران آنها را از به دنیا آمدنشان پشیمان می‌کنند.






انتشار
یکشنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
منبع
خمام نیوز


Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

جستجوی شهید